top of page

כל המובא להלן הינו מידע הנדרש לשיקולו ובדיקתו של המשתמש ובכפוף לדברים הבאים:
-
כל הכרח בטיחותי - גובר
-
הנחיית יצרן - גוברת
-
הנחיית מדריך- גוברת.
השימוש במידע זה הינו באחריותו של המשתמש בלבד ורק לאחר בחינה מדוקדקת והתאמה
בדיקות חיצוניות טרם פרישת מצנח וחימום:
כללי: הבדיקות מתחילות בתא הטייס, ממשיכות במבט מלפנים ובסיבוב סביב הכלי מלפנים דרך אחד הצדדים עד השלמתו בתא בצידו השני.
-
תא הטייס: מפסק V12 ומפתח בחוץ. מפסקי הצתה OFF
-
מבט כללי על הכלי מלפנים: דגש על כני הנסע על מכלוליהם ובדיקת אסימטריה במבנה.
-
גלגל אף וניהוגו: תפקוד ידית הניהוג וחיבוריה, טווח תנועה מלא של המזלג הקדמי, חיבורו וחיזוקיו, גלגל- אוויר, ציר, בורג ואום מאובטח, חופש תנועת הגלגל בכל היקף סיבובו.
-
גחון: הרם גלגל אף ובדוק קורות ראשיות ישרות, חוטים או ברגים משוחררים, נזילות.
-
מצערת: טווח תנועה מלא - 2 פעימות – שמע את קולות המאייד; 4 פעימות – ראה תזוזת מנופים במאיידים, חיבורי המצערת ובורג חיכוך משנק אם קיימים.
-
רגלית היגוי ימין: מחוזקת וחופשית.
-
חיבור ברקס ומקזז: ימין.
-
מבט כללי על מבנה הצד הימני: ברגים, עיקומים, משככים.
-
גלגל ימין: לחץ אוויר, ציר, אום ואבטחה, מוט פיברגלס וזוויות חיזוק, חופש תנועת הגלגל בכל היקף סיבובו.
-
חיבור מצנח: שאקלים סגורים ולא מעוותים, ברגי החיבור מחוזקים גם בחלק העליון שנמצאים בתוך השרוולים, מצב מיתרים בנקודת סיום התפר.
-
ניעור הכלי מעלה מטה לבדיקת משככים וחלקים רופפים בצד ימין.
-
מסגרת מדחף ימין: מחוזקת.
-
ברז דלק: פתוח, כוסית משקעים.
-
מדחף: שלמות כל להב בדגש על קצוות ועל שפת ההתקפה, תפיסת מרכז המדחף ו"ניעורו" מעלה/מטה לבדיקת תושבת מנוע וחופש של ציר המדחף.
-
מנוע: מלמעלה למטה, מים ברדיאטור ומיכל עודפים, שמן מנוע, מאיידים מחוזקים, סדקים בגומיות [נוטות להתייבש ולהקרע], כבלי פלאגים, נזילות, אגזוז, קפיצי אגזוז שלמים ומאובטחים, חיבורי פילטר אוויר, מקרן שמן ומקרן מים- חיבורים ונזילות.
-
מצבר: חיבורים ואבטחות.
-
מסגרת מדחף שמאל: מחוזקת.
-
ניעור הכלי מעלה מטה לבדיקת משככים וחלקים רופפים בצד שמאל.
-
חיבור מצנח: שאקלים סגורים ולא מעוותים, ברגי החיבור מחוזקים [גם בחלק העליון שנמצאים בתוך השרוולים], מצב מיתרים בנקודות סיום התפר.
-
גלגל שמאל: לחץ אוויר, ציר, אום ואבטחה, מוט פיברגלס וזוויות חיזוק, חופש תנועת הגלגל בכל היקף סיבובו. מבט כללי על מבנה הצד השמאלי: ברגים, עיקומים, משככים.
-
חיבור ברקס ומקזז: שמאל.
-
רגלית היגוי שמאל: מחוזקת וחופשית.
-
מצנח:
פרישת המצנח, מעבר בעין על שלמות הבד [קרעים, תפרים פרומים] והמיתרים.
סידור המיתרים : קודם כל מיתרי הברקסים C , לאחר מכן ה- A ולבסוף ה- B.
בדיקת מיתרים: שלמות, קרעים, שברים, חיבורים, תפרים וקשרים. כמו כן - חפצים זרים קוצים וכיו"ב.
הקפדה על ליפוף וכריכת מיתר הברקס על המיתרים באופן זהה בשני הצדדים, מתחת לשאקלים של הרייזרים וגם הקפדה על "חופשיות" מיתר הברקס מעל המתלים שבנק' האחיזה/חיבור של המצנח עם הכלי.
לפני התנעה :
רגליים : על הקרקע בזווית המאפשרת בלימה; נעילת בלם בכלים בהם הוא קיים;
מצערת: לסרק
מדחף וצד ימין: פנוי, רצועות ומצנח לא בטווח שאיבה
מדחף וצד שמאל: פנוי, רצועות ומצנח לא בטווח שאיבה
מע' חשמל: מפסק ראשי ON, מפסקי הצתה ON
הכרזת "התנעה": בקול רם
התנעה: בצע
כלי 4 פעימות: סל"ד ל- 2,500 וללא רעידות, לחץ שמן: בדוק עלייה תוך 10 שניות או כבה מנוע מיד.
כלי 2 פעימות: סל"ד ל- 2,000 וללא רעידות.
לפני המראה [המדחף]
ה גאים: היגוי קרקע- ימינה, שמאלה ולאמצע,
מיתר ברקס ורצועות מצנח בדוק בעין למלוא אורכם, שאקלים- מצב.
מ כשירים: טמפרטורות, גובה מכוייל
ד לק: מספיק לביצוע המשימה
ח גורות: הטייס והנוסע חגורים, קסדות רכוסות
פ ופו / פיינל: רוח מתאימה בכיוון, עצמה והפרש משבים, בדוק כלים בהליכי נחיתה, המראה, הסעה וחימום.
עם הרוח
מכשירים:
* טמפרטורות וגובה.
* גלגל אף: חופש תנועה ויישור.
* גלגל ימין: תקין.
* גלגל שמאל: תקין
דלק
חגורות- של הטייס והנוסע
פיינל- רוח מתאימה ושדה פנוי, כלים בהליכי נחיתה המראה, הסעה וחימום.
הקפה
אחרי המראה: טיפוס עדין סל"ד 5,000
בגובה '150 ,פניה לצלע צולבת
בגובה '250 ,פניה לצלע עם הרוח סל"ד 4,200
בד"ח עם הרוח
בקו °45 לנקודת הנגיעה, פניה לצלע בסיס
הנמכה ובדיקת קו גלישה סל"ד 3,200
פניית שיפוט לצלע סופית וקו גלישה
בדיקת רוח, מפגעים ושמירת ציר מסלול
בתזמון המתאים- Flare וסגירת מנוע
פתיחת מנוע להסעה זהירה
הדממת מנוע הפלת מצנח- בהתאם לעוצמת הרוח.
תודות: לעמיר שלום, ליריב בן טובים, לשגב ברעם ,ארז לוי ואבי הרטמן על ארגון החומר.
בדיקות חיוניות
bottom of page